Ліричний відступ:
Стомлена нордичної версією різдвяних святкувань, я цілком готова викласти за пунктами, ніж мені не миле ця мила країна. Пункти про те, чим мила, будуть пізніше, моя дівочапам'ять інтуїція підказує, що після поїздки в Україну їх викладати буде ще легше і приємніше.
Стомлена нордичної версією різдвяних святкувань, я цілком готова викласти за пунктами, ніж мені не миле ця мила країна. Пункти про те, чим мила, будуть пізніше, моя дівоча
Ось, наприклад, на сайті вищезгаданої компанії можна знайти цифри по пошуку "червоне вино + ПАР" (ціни, звісно, в шведських кронах, 1 крона ~ 1.2 грн): 298; 429; 129; 99; 59; 120; 950, etc. Пиво Falcon, одна з півтора умовно-їстівних марок шведського пива (о, про нього читайте в другій серії), коштує від 12 до 17 крон за пляшку, в залежності від сорту і обсягу.Багатьма улюблений Jameson варто 289 крон за пляшку 700 мл і 149 крон за 350. За посиланням можна вивчити весь асортимент при бажанні, але, думаю, загальна картина ясна.
Будучи монополістом, Systembolaget усвідомлює свою
У магазинах монополії на найпомітніших, "купуються" місцях стоять базалкогольние напої - і не лимонади з соками, а безалкогольні пиво, вино, шампанське, сидр. Завжди красиво оформлені, що привертають увагу стенди з додаються словами про альтернативу, прямо як пост-радянські енциклопедії для дівчаток / хлопчиків.
Крім того, абсолютно не існує ніяких спецпропозицій, спрямованих на збільшення споживання типу "пацан,
купи 2 пляшки віскі і отримай пляшку Бейліс в подарунок для прекрасної дами ", ніяких акцій і знижок.
1. Systembolaget не продає, якщо запідозрив, що покупець купує для перепродажу (мабуть, визначається це кількістю). Крім того, держава пильнує - наприклад, іноді вибірково перевіряють в'їжджають по мосту з Данії на машинах. Автомобілістам не гріх пива пару ящиків захопити, та й взагалі. Так ось, якщо кількість не схоже на "для вживання в колі друзів", Custom control може неприємно причепитися, і будете довго розповідати їм, наскільки ваші друзі неприборканої на вечірках.
2. Не продає, якщо покупцеві не зрівнялося 20 років (до речі, в бари-ресторани закритий вхід молоді до 18, а ті, кому від 18 до 20 - п'ють на розсуд офіціанта, поки той не вирішить, що дитинці вистачить. Звичайно, підлітки намагаються обійти ці правила і заборони хто на що здатний). У мене ID запитують чи не дуже часто, але трапляється, хоч мені
3. Не продає "людям в стані інтоксикації". Якщо касир вирішив, що вам вистачить - не продасть. Є простий тест - на стрічці для покупок нанесені кружальця, і якщо потенційний споживач не здатний в ці кружечки поставити пляшку, то як споживач він не відбувся.
Додамо до цього те, що ціни на Спритний в барах вражають уяву - 40 крон за келих пива - це дуже дешево і нечувано, 50-55 - прийнятно, а 70 - звичайна справа, і отримуємо картину, в якій начебто споживач повинен прагнути до чому завгодно, але тільки не до цього пороку.
Випити шведи дуже люблять. Якщо за показником "літри спирту на людину в рік" Швеція займає приблизно 40-е місце в світі (Україна, до речі, 5-е, відразу після Росії), то за показником "хто на світі всіх п'яніший в п'ятничний вечір" шведи попереду якщо НЕ планети всієї, то пристойної її частини. Якщо вже пити, витрачаючи при цьому чималі кошти - так пити з високим ККД, тобто в мотлох. У мотлох кажий вечір - не варіант, завтра на роботу. Ось і виходить, що наупотрблять на своє 40 місце вони примудряються переважно за п'ятницю і суботу, дні розгульного веселощів, так би мовити.
Черги в Systembolaget під вечір в п'ятницю змушують мене здригатися і згадувати туманні обриси черг 90х. До речі, кульочки в Systembolaget абсолютно особливі, і формою, і кольором, і дивними картинками, ой, доктор, звідки вони у вас такі, так що на вас буквально написано - "він несе бухло", ай-ай-ай.
Що стосується мого недовгого перебування тут, то я встигла невзлюбить Systembolaget за те, що хочеш того чи ні, а ти вбудовуватися в цю систему і змушений їй підкорятися, думаючи про алкоголь набагато частіше, ніж тобі хотілося б. Тобто треба постійно тримати в умі - ага, якщо на вихідних захочеться приготувати рибу, потрібно біле вино, якщо потрібно біле вино - треба в магазин, якщо треба в магазин, то встигнути до 6, якщо треба встигнути до 6 - треба закінчити це або забити на те ". А якщо рибу не захочеться? Вооот. Чекаючи приходу гостей, треба добре подумати, скільки і чого купити - шансів виправити становище ввечері не буде, і інше в тому ж дусі. Так що, як я вже цитувала якось свою шведську знайому - "систему варто не любити вже тільки за те, що вона змушує планувати те, що повинно бути спонтанним".
PS А в цілому, можна, звичайно, звикнути.
PPS Дорогі українські гості, ви зрозуміли, що є кращий сувенір з батьківщини? :)
0 коммент.: